خرید از سراسر دنیا


» هوس غذایی در گیاه خواری - دکتر زرین آذر

هوس غذایی در گیاه خواری - دکتر زرین آذر

هوس غذایی در گیاه خواری - دکتر زرین آذر

نظر دكتر زرين آذر در مورد هوس پخته خوارى در خام گياه خواری

پرسش و پاسخ :

من وگن هستم و خیلی علاقه مندم که خام گیاه خواری را در پیش بگیر اما نمیدونم چه جایگزینی برای نان و برنج میتونم پیدا کنم؟ راستش به خاط همون اعتیادی که شما فرمودید احساس میکنم سیر نمیشوم، آیا اگر به خودم مدتی سخت بگیرم بهتره یا اینکه جایگزین دیگری وجود دارد؟ و اینکه آیا سیب زمینی را میتوان خام خورد؟

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

دوست عزیز

پیش از آنکه به پاسخ بپردازم خوب است برای یادآوری چند نکتهای را ذکر کنم. منظور نظر خام گیاهخواری ایجاد قوانین جزمی نوشته شده در سنگ و غیر قابل تغییر نیست.


منظور نظر خام گیاهخواری ایجاد یک روش و مرام یا یک مذهب جدید نیست که عدم پیروی از دستورات تغییر ناپذیر آن عذاب ازلی ابدی بدنبال داشته باشد. با این همه تعصبات، باورها، عقاید در انواع و اقسام شکلها و رنگها و اندازه ها بر له یا علیه این رنگ و آن نژاد و این چهره و آن باور ایجاد یک تعصب و یک وسیله سنجش و داوری جدید آخرین چیزی است که بشریت به آن نیاز دارد.


منظور نظر خام گیاهخواری نزدیکی با حیات، طبیعت و زمین در صورت کلی و اولیه آن و با حداقل تغییر فرم و دستکاری در پدیده های طبیعی است.


منظور نظر خام گیاهخواری ساده زیستن است. ساده خوردن و طبیعی خوردن نیز یکی از اصول ساده زیستن است.


منظور پیشه کردن رژیمی است که حامی بقای چرخه حیات بوده سلامتی بدن حیوانات و محیط زیست را تأمین میکند.


خام گیاهخواری با مصرف گیاهان مختلفی که به صورت طبیعی در اطراف ما وجود دارند با کمترین تغییر فرم و دستکاری در آنها کمترین تخریب در محیط زیست و موجودات آنرا ایجاد می کند.


از این مهمتر خام گیاهخواری روشی از تغذیه و برخورد به طبیعت است که ماندگاری حیات را بدنبال دارد و نه از بین بردن هرچه در اطراف ماست بدون اندیشه به قابلیت برگشت یا ادامه بقای آن.


غذا باید که دلچسب و خوشایند باشد و با لذت خورده شود. زیرا طعم و بو و مزه و شکل غذا باعث تحریک ترشحات ضروری برای هضم و جذب میگردند. در نتیجه تصوراینکه به خاطر پای بند ماندن به اصل خامخواری باید که بدمزه ترین و دل نچسبترین چیزها را بعنوان غذا فروداد به خودیخود نفی هدف تغذیه است.

اگر سیب زمینی خام به نظرتان دلچسب میاید آنرا مصرف کنید اگر نه مصرف گاه و بیگاه مقداری سیب زمینی آبپز یا کباب شده چند قاشق برنج یا تکهای نان اگر بقیه رژیم غذاییتان سالم و طبیعی و دست نخورده است تهدیدی برای سلامتتان نیست.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اگر خوردن گاه بگاه این نشاسته ها به شکل پخته شده آنها باعث میشود که به رژیم سالم و متعادل و خام خود پایبند بمانید بسیار بهتر از آن است که چند هفته یا یک ماهی را خامخواری کنید و سپس دوباره با ولع بیشتری که بخش اعظم آن از حس «محرومیت» و بخشاً عادت بدنی و روحی سرچسمه میگیرد برای مدتی همه چیز را ول کنید و سپس به سرزنش خود بپردازید که من قدرت ندارم و کنترل ندارم و از این حرفها...


باید بدانید که پاکسازی بدن و عادت به رژیم غذایی جدید که 100-85 درصد خامخواری است در مورد بعضیها به شکل تدریجی عمل میکند به این معنا که هر چه بدنتان بیشتر به مواد خام عادت کنند خودبخود کمتر «هوس» خوردن غذاهای پخته از جمله نشاسته های پخته را خواهید کرد.

در نتیجه به خودتان فرصت بدهید. با خودتان سختگیر نباشید.


خام گیاهخواری آیه آسمانی نیست. هر چقدر که توانستید آهسته آهسته جلو بروید و بدن خود را به رژیم جدید عادت دهید و گاه گاهی هم اگر دلتان خواست البته با لذت و بدون احساس گناه از مقداری سبزیجات اندکی بخار دیده مثل لبو، شلغم، هویج، گل کلم و کلم بروکسل استفاده کنید. اینها چون دارای مقداری نشاسته هستند هوس شما را برای مصرف نان، برنج و سیب زمینی کمتر میکنند.


البته میتوانید چنانکه در اینجا رسم است از دستگاه دهیدراتور Dehydrator که از آن معمولا برای خشک کردن میوهها استفاده میکنند برای تهیه کراکرها و نانهای «خام» استفاده کنید.

دستگاه دهیدراتور به کمک باد گرم مواد مختلف را خشک میکند و درجه حرارت آن قابل تغییر است تا 118درجه فارنهایت. معمولا از طرف خامخواران پذیرفته شده است که آنزیم ها و مواد موجود در مواد غذایی در این درجه حرارت هنوز به شکل اولیه و طبیعی خود باقی میمانند.


برای تهیه نان خشک کراکر میتوانید از دانه های مختلف مثل دانه آفتابگردان، تخم کدو، دانه کتان و کنجد استفاده کنید. این دانه ها را خیس داده سپس کوبیده با هم مخلوط کنید به اندازه و فرمی که دوست دارید. گاه میتوانید با اضافه کردن مقداری گوجه فرنگی یا سبزیهای مختلف مزه متفاوتی ایجاد کنید و گاه با اضافه کردن فلفل قرمز یا هویج رنده شده طعم آنرا کمی شیرین کنید. سپس آنها را ورقه کرده روی طبقه های دهیدراتور بگذارید و در حرارت 118درجه فارنهایت خشک کنید. سیب زمینی را نيز مى شود.

دكتر زرين آذر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده